Friday, February 24, 2012

thanks for asking about farah cat

Many of you have been asking how Flori cat's sister Farah is coping with the loss of her brother.

We are so glad she is doing well. She eats like a lion, plays, takes lots of naps ... and snuggles up with my husband. She is definitely HIS girl (has always been his girl), but she seems to notice exactly when I am sad and curls up next to me, purring loudly - something she has never ever done before. It's such a great gift to have her!




Viele von euch haben gefragt, wie Kater Flori's Schwester Farah mit dem Verlust ihres Bruders umgeht.

Zum Glück geht es ihr gut und sie scheint ihn überhaupt nicht zu vermissen. Sie frisst wie ein Löwe, spielt, döst mal hier, mal dort ... und kuschelt sich an meinen Mann. Sie ist definitiv SEINE Katze (war es schon immer...), aber seit ein paar Tagen scheint sie es zu spüren, wenn ich traurig bin. Sie kommt dann jeweils laut schnurrend ganz nah zu mir und kuschelt sich sogar an mich - etwas, das sie früher nie und nimmer gemacht hat. Farah zu haben ist tatsächlich ein grosses Geschenk!

5 comments:

Julie said...

So sad for Flori cat but lovely for you that Farah is being more affectionate. Our friends lost one of their two cats recently and were worried that the remaining car might pine too much but the cat that has been left behind has come into its own and is quite happy.

Sheilasembroidery said...

Farah is a beauty, so glad she is giving you comfort. They certainly have a sixth sense.

Anonymous said...

Ich bin mir da gar nicht sicher - daß Katzen sich vermissen und aus meinen Beobachtungen: Nicht lange!

Aber ich bin mir ganz sicher, daß Sie die Gefühlsschwankungen ihrer "Untergebenen" kennen und spüren! Das weiß ich aus Erfahrung!

Liebe Grüße Luitgard

Maggi said...

It's good to hear that Farah is coping well an also comforting you too.

Melly Testa said...

beautiful photos Marlis. So glad Farra knows.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...